Ranní vstávání i snídaně proběhly o něco dříve, neboť v 7:30 (místního času) se mělo odjíždět. Opět nedostatečně připravená snídaně už nikoho nepřekvapila a to se pro její zdárný průběh oba průvodci snažili udělat maximum. Nicméně obsluze to bohužel nedocházelo.
Následná jízda autobusem na zřejmě největší letiště světa v Pekingu proběhla bez větších problémů. Ani při odbavení nenastaly problémy, a tak bylo možné nasednout do připraveného letadla Airbus A340. Z Pekingu do finských Helsinek je zapotřebí překonat 6315km, jak jsme se dozvěděli z obrazovek umístěných na zadních strancáh sedaček. Let bude trvat asi něco přes 8 hodin. Je to o něco méně než z Helsinek do Šanghaje (přibližně o jednu hodinu). V Helsinkách přestoupíme na Airbus A320 do Prahy, který by nás tam měl dopravit asi za 2 hodiny. Dále už se budeme dopravovat po vlastní ose. Plzeňská a Rokycanská skupina pravděpodobně buď vlakem nebo autobusem.
Tímto končí deník české výpravy zejména z Plzně a Rokycan za úplným zatměním v Číně. Další úplné sluneční zatmění se koná příští rok v jihoamerickém Chile. Žádná z astronomických organizací na území Plzeňského kraje ovšem nepořádá žádnou výpravu za tímto zatměním. Nezbývá než počkat několik let na zatmění v USA a Egyptě.
Odbavovací hala letiště Peking | Čekání na letadlo |
Naše letadlo A340 |
Foto Jiří Polák
Předchozí den |
Podobný deník ze stejného zájezdu, ale psaný jinými účastníky je zveřejňován na stránkách Západočeské pobočky ČAS. (popis dne 30.7.2009)
Harmonogram zájezdu